تجارت الکترونیکی در واقع مبادله کالا و خدمات از طریق اینترنت می باشد . با رشد روزافزون تجارت الکترونیکی و همچنین افزایش کاربرانی که مشتاق به خرید از طریق اینترنت شده اند تبلیغات آنلاین جایگاه ویژه ای پیدا کرده است . همان طور که می دانید تبلیغات در رونق کسب وکار تأثیر بسزایی دارد اما اینکه چگونه تبلیغ کنید تا تأثیر گذار باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در این مقاله نکات فنی و روانشناسی مبنی بر اینکه چگونه آگهی پرفروش و مشتری پسندی ارائه دهید را مورد بررسی قرار می دهیم. سادهترین تعریف از تبلیغ از دكتر دانیل استاریچ ارایه شده است وی معتقد است آگهی نمایشی است كه به وسیله یك شخص یا یك مؤسسه معین انتشار مییابد و هدف آن نفوذ در عقاید و اعمال مردم است.با این سخن سراغ نکات فنی ایجاد یک آگهی میرویم. ۱٫انتخاب تیتر مناسب برای آگهی : تیتر یک آگهی دروازه ورود به قلب مشتری می باشد باید شما در هنگام انتخاب تیتر، مطلبی را انتخاب کنید که خلاقانه ،منحصربفرد و جذاب باشد.به گونه ای که مخاطب با دیدن تیتر آگهی جذب آن شود و نسبت به آگهی کنجکاو شود. ۲٫متن آگهی جذاب: متن آگهی را بر مبنای دلیل و مدرک بیان کنید به گونه ای که خواننده ترغیب به خواندن ادامه مطلب شود اگر ابتدای متن انگیزه ی لازم برای خواندن را برای مخاطب ایجاد کنید دیگر از طولانی شدن متن آگهی نگران نباشید . ۳٫از حاشیه بپرهیزید: همان طور که گفتیم در متن آگهی کلی گویی نکنید ولی مواظب باشید وارد حاشیه هم نشوید و از همان ابتدای متن آگهی به موضوع اصلی بپردازید. ۴٫از نظرات مشتریان قبلی استفاده کنید: گفتیم که متن آگهی باید همراه با دلایل و شواهدی باشد نظرات کاربران قبلی می توانند تأثیر بسزایی در جلب نظر مشتریان جدید داشته باشد، این کار حس اعتماد به مشتریان جدید می دهد . نصیحت کنید: بر طبق تحقیقات صورت گرفته آگهی های که جنبه نصیحت مخاطب را دارند حدود ۷۵ درصد بیشتر از تبلیغاتی که فقط جنبه اطلاع رسانی دارند در ذهن مشتریان می ماند. ۶٫تبلیغ فقط یک نوع خدمات: آگهی های که پر از انواع خدمات هستند در ذهن مخاطب نسبت به آگهی های که فقط یک نوع خدمات را تبلیغ می کند ماندگاری کمتری دارد. ۷٫داشتن متن ساده و روان آگهی : متن آگهی باید ساده روان و قابل فهم و به زبان عامیانه باشد همچنین از نظر دستور زبانی دارای هیچگونه مشکلی نباشد تا مخاطب بیشترین تمرکز را بروی موضوع آگهی داشته باشد. ۸٫تعریف زیاد نکنید: در متن آگهی از تعریف و تمجید زیاد بپرهیزید زیرا باعث شک مخاطب نسبت به کیفیت خدمات یا کالای شما می شود. ۹٫از افراط و تفریط بپرهیزید: از کلمات سخت و ثقیل استفاده نکنید و یا برعکس اگر در متن آگهی نشانی از کم سوادی باشد در هر دو صورت نباید به موفقیت آگهی تبلیغاتی خود امیدوار باشید. تا آنجا که می توانید از ساده نویسی هنری استفاده کنید طوری که برای خواننده قابل فهم و درک باشد. ۱۰٫تبلیغات رقابتی نیست: فکر نکنید در یک مسابقه تبلیغاتی هستید زیرا این حس به متن آگهی تان نفوذ می کند و ضریب شکست شما را بالا می برد. ۱۱٫به دنبال سرگرم کردن نباشید: همواره به یاد داشته باشید که متن پیام تبلیغاتی شما باید به معرفی درست و دقیق محصول و ارائه اطلاعات برای جذب هر چه بیشتر خواننده باشد نه جنبه سرگرمی برای خواننده داشته باشد. حال که با برخی از نکات مهم فنی در نگارش متن آگهی تبلیغاتی آشنا شدید باید در مورد اصول روانشناسی برای تهیه یک آگهی آنلاین آشنا شوید: بر طبق گفته پل بلوم فیزیولوژیست مشهور،دنبال رضایتمندی و لذت یکی از ویژگی های اصلی انسان هاست. در زمان های قدیم رضایتمندی در زنده ماندن در زمستان های سرد و داشتن غذای کافی بوده است، اما امروزه در عشق و تعلق –عزت نفس و به دنبال آن کسب احترام و خودشکوفایی است.طراحی یک آگهی باید به گونه ای باشد که مشتریان بفهماند که شما به دنبال ایجاد لذت و رضایتمندی آنها هستید اگر شما بتوانید ارتباط خوبی با مشتریان تان ایجاد کنید بزودی تأثیر آن را برفروش تان می بینید.همچنین مخاطبان شما از اینکه تبلیغات تان احساس درد به آنها منتقل کند خوششان نمی آید شاید در گذشته ها حمله یک حیوان وحشی باعث ایجاد رنج و درد در میان مردم می شد ولی امروزه مشکلات مالی و بیماری -خجالت و شکست در کار-عدم پذیرش از طرف دوستان- نرسیدن به اهداف شخصی همه و همه اینها باعث ایجاد درد و ناراحتی در مردم می شود.حال آگهی های که افراد را از این درد و رنج ها برهاند و یا کمک برای رهایی کند ،برای مخاطبان دارای ارزش زیادی می باشد.بدانید قانع کردن مردم کار بسیار ساده ای است و نیازی به الگوهای پیچیده ای ندارد بنابراین با یک الگوی ساده ای که بتواند به مخاطب حس اطمینان بدهد ودارای یک تقارن و نظمی باشد ،به سادگی می تواند مخاطب را برای خرید متقاعد نماید.
Copyright © 2017 آریا بستر تجارت امن. کلیه حقوق محفوظ است
دیدگاهتان را بنویسید