پرداخت در محل چگونه کار می کند

فرآیند های یک سیستم پرداخت در محل (C.O.D)

  • زهره غفاری راد

وقتی که شما محصول فیزیکی ای را می خواهید از اینترنت خریداری کنید، احتمالا بعضی از وب سایت ها، گزینه پرداخت در محل را هنگام ثبت سفارش محصول داشته باشند. در این صورت شما می توانید هم مبلغ را اینترنتی واریز کرده و هم مبلغ را هنگام تحویل کالا، به مامور پست بدهید.

کسانی که فروشگاه اینترنتی دارند، بهتر است از سیستم پرداخت در محل هم استفاده کنند، زیرا هنوز فرهنگ درست از خرید و فروش اینترنتی در بین مردم رایج نشده و مردم تمایل دارند، محصول را تحویل گرفته و سپس پول را به واسط پستی بپردازند.

سیستم پرداخت در محل چگونه کار می کند


شما برای فروشگاه اینترنتی خود، بعد انجام کلیه مراحل تولید کالا و تبلیغات، نیاز به این دارید که بدانید، چگونه باید باید محصول به دست مشتری برسد. وقتی که مشتری برای خرید کالایی وارد سایت شما می شود، بعد از انتخاب کالای خود، حداکثر با سه روش می تواند مبلغ را به فروشنده بدهد.
• در روش اول، مشتری وارد سایت می شود و محصول مورد نظرخود را انتخاب می کند. بعد از مطلع شدن از قیمت، می تواند به بانک رفته و مبلغ را برای فروشگاه مورد نظر واریز کند. بعد از واریز، مشتری فیش واریزی را به فروشنده تحویل می دهد و فروشنده بعد از مطابقت و صحت درستی فیش، کالا را برای مشتری می فرستد.
• در روش دوم، مشتری می تواند در همان فروشگاه اینترنتی مبلغ را بپردازد. به این صورت که بعد از ثبت سفارش محصول و انتخاب پرداخت از طریق درگاه بانک، وارد سیستم درگاه بانک ها می شود و می تواند مبلع را اینترنتی واریز کند.
• در روش سوم، شرکت های واسطی وجود دارند که کار آنها فقط تحویل محصول به دست مشتری است. فروشگاه اینترنتی با این شرکت های واسط قرارداد می بنددی که محصول را تحویل گرفته و بدست مشتری برساند. وقتی که محصول را بدست مشتری می رسانند، مشتری مبلغ را بدست ماموران واسط پستی قرار می دهند. در نهایت شرکت های پستی، مبلغ ها را جمع آوری کرده و در نهایت با فروشگاه اینترنتی تسویه حساب می کنند.

برای ارسال محموله چه روش هایی وجود دارد؟
۱- پست پیشتاز که در حداکثر ۴۸ ساعت محصول بدست مشتری می رسد
۲- پست سفارشی که محصول ظرف مدت ۳ الی ۵ روز بدست مشتری میرسد
۳- پیک
۴- شرکت های باربری
مراحل یک سیستم C.O.D شامل مراحلی به صورت زیر است:

۱- مشتری وارد سایت می شود و محصول مورد نظر را ثبت و نحوه پرداخت را، پرداخت در محل انتخاب می کند. فروشگاه یک کد رهگیری برای مشتری از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می کند.

۲- فروشنده، محصول را بسته بندی کرده و به شرکت های واسط پستی اعلام میکند که محصول آماده برای ارسال است.

۳- مامور هم اطلاعات مشتری را از فروشنده دریافت و محموله را برای مشتری ارسال می کند.

۴- مامور پست محصول را تحویل مشتری داده و مبلغ را به حساب شرکت واسط واریز می کند. در نهایت شرکت پست با فروشگاه اینترنتی طی قرارداری که با هم دارند، تسویه حساب می کند.

با سرویس پرداخت در محل اکوکیت آشنا شوید




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تهران، یوسف آباد خیابان اسد آبادی خیابان 37 پلاک 25 ساختمان دانیال طبقه 3 واحد 12،
09362122210