internet marketing - ۲۰روش برای بازاریابی اینترنتی

۲۰روش برای بازاریابی اینترنتی

  • زهره غفاری راد

بر طبق نظر فلیپ کاتلر بازرایابی مدرن ، بازاریابی را بدین شکل تعریف می کند که : «بازاریابی ، فرایندی مدیریتی- اجتماعی ، که بوسیله آن افراد و گروه ها ، از طریق تولید و مبادله ی ارزش ، به رفع نیاز (و خواسته) خود می پردازند» اگر گرفتار به بحران های اقتصادی هستید یکی از راه های رهایی از این بحران بازاریابی اینترنتی می باشد هر لحظه در اینترنت می تواند ارزش مالی زیادی به همراه داشته باشد. بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی سنتی است ولی بدون دخالت کاغذ ،رسانه که با هدف جذب و حفظ  مشتری فقط از طریق اینترنت انجام می شود.در بازاریابی اینترنتی اصلی ترین گام تعیین هدف می باشد بدین منظور که به چه دلیل شما این کار را انجام می دهید این اهداف می تواند شامل: سفارش و فروش محصول ، دانلود نسخه رایگان اپلیکیشن، دانلود کاتالوگ،عضویت در سایت، بازدید از سایت و تماس تلفنی ،… باشد. برای بازاریابی اینترنتی روش های بسیاری وجود دارد که در اینجا به برخی از این روشها اشاره می کنیم: تبلیغات(Omnichannel): از نظر  لغوی omniscient  یعنی :  واقف به همه چیز بودن و اطلاع داشتن از همه‌ چیز. omni فهمیدن و حس کردن همه چیز است و بهترین روش برای یک مشتری به منظور دریافت همه‌ی چیزهایی که به وی اجازه می‌دهد تا اطلاعات و تجربه خود را بسازد و با کمک آن هر تجربه‌ای از آینده خود را خلق و پایه ریزی کند.در این روش کاربران از طریق کانال ارتباطی اطلاعات را دریافت و از طریق وسیله ارتباطی دیگری کار خود را ادامه می دهند تا به خرید منتهی شود. Alexa Toolbar: الکسا در سال میلادی ۱۹۹۶ توسط ۲ نفر به نامهای Brewster Kahle و Bruce Gilliat پایه گذاری شد ،در سال ۱۹۹۹ میلادی الکسا توسط شرکت آمازون به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری شد و بعد از آن همکاری هایی با گوگل، مایکروسافت، پروژه دایرکتوری بازDMOZ و … داشته است. این سایت بر اساس تعداد  بازدید کنندگان سایت ها بر اساس یکسری معیارهای محاسباتی و آماری سایت ها  را رتبه بندی می کنند .مرور گرهای فایر فاکس و کروم واینترنت اکسپلورر افزونه ای به نام تولبار الکسا دارند که با نصب این افزونه می توانید بعد از ورود به سایت و کلیک روی این افزونه رتبه و مشخصات دیگر سایت را دریافت کنید.هرچه این رتبه کوچکتر باشد یعنی شما به موفقیت نزدیک تر شده اید. گوگل آنالیز: در سال ۲۰۰۵گوگل سهام شرکت معروف urchin  را خریداری کرد و سرویس ابزاری به نام گوگل انالیز را منتشر کرد  که یک سرویس تحلیلی سایت می باشد. این سرویس که بر اساس کلمات کلیدی که شما وارد می کنید وب سایت تان را مورد ارزیابی قرار می دهد با استفاده از این ابزار رایگان ورودی های موتورهای جستجو  , کشورهایی که از سایت شما بازدید شده را به صورت نموداری و تعداد آی پی مشاهده کنید و می توانید اطلاعات مربوط به آمار و نحوه بازدید از سایت را به صورت XML ,CSV ذخیره نمایید.همچنین از این ابزار برای افزایش conversion rate ترافیک وب سایت تان  استفاده کنید. با ترکیب گوگل آنالیز و گوگل ادورزد ، کاربران می توانند کیفیت صفحات سایت ها و میزان درآمدزایی از آنها را محاسبه کنند و هدف در اینجا ممکن است شامل فروش بالا ،کسب رتبه اول و بازدید از صفحه خاصی باشد. Trends.google : گو گل در سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ این سرویس را راه اندازی کرد که مورد استقبال متخصصان سئو  و وب مسترها قرار گرفت. Trends   به معنای روند است، یعنی روند جستجوی واژه های مختلف در موتور جستجوی گوگل که توسط کاربران وارد می شود. با این ابزار گوگل شما می توانید دو کلمه رااز نظر حجم جستجو  باهم مقایسه کنید تا بدانید کدام کلمه بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است این اطلاعات در سئو سایت بسیار مفید می باشد . سایت keywordtool.io: این سایت به شما کمک می کند تا بدانید چه کلمه کلیدی بیشترین طرفدار را دارد  و همچنین عبارات مرتبطی که کاربران مورد جستجو قرار داده اند را نمایش می دهد و همانند یوتیوب تحلیل کند و به شما در انتخاب موضوع پرطرفدار در کسب وکار مرتبط تان یاری می رساند. سایت woorank.com : یک ابزار فوق العاده است که  که به شما مشاوره در مورد کلمات کلیدی و همچنین گزارشی مفصل از وضعیت سایت تان به شما می دهد تا شما بدانید از لحاظ موتورهای جستجو در چه شرایطی هستید و برای بهتر شدند باید چه کارهای را انجام دهید.قابل ذکر است گزارش رایگان این سایت معادل گزارش چند میلیون تومانی بسیاری از شرکت هایی است که در زمینه تحلیل سئوی سایت فعالیت می کنند ابزار آنالیز سرعت سایت: سرعت سایت بر سئو و جذب مشتری تأثیر بسزایی دارد بر طبق گزارش های سایت آمازون هر گاه سرعت باز شدن سایت آمازون یک دهم ثانیه کاهش یابد فروش سایت ۱ درصد افت می کند. سایت های زیادی به شما کمک می کنند تا بدانید سرعت سایت تان چقدر است  که  در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

 که این سایت سرعت سایت مورد نظر را بررسی می کند و مشکلات و راه حل های احتمالی را به شما ارائه می دهد.

  •    سایت YSlow:

YSlow صفحات وب سایت شما را برای پیدا کردن عامل های کندی سرعت در قوانین یاهو تجزیه و تحلیل می کند و سپس برای رفع آنها به شما پیشنهاداتی می دهد.

این صفحه نیز برای سنجش سرعت سایت مورد استفاده می شود که  ایرادهای کندی سرعت و راه حل رفع آنها را دراختیارتان قرار میدهد.

  •      و دهها سایت دیگر

تبلیغات در smart phone :

با پیشرفت تکنولوژی موبایل اکثر مشتریان از طریق smart phones به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند.در نتیجه یکسری تغییرات خواه یا ناخواه باید در تبلیغات خود ایجاد کنند مثلا متن تبلیغ باید کوتاه تر و قابل فهم باشد.

استفاده از جلوه های بصری:

استفاده از ویدئو های که پیام تبلیغاتی  از کسب و کار شما با محتوایی خلاق و بکر می توانند مشتریان زیادی را به سمت شما جلب کند.

تبلیغات با روش native ads:

Native ads یک نوع روش تبلیغاتی است که در آن ساختار و عملکرد پیام تبلیغاتی مطابق وهماهنگ با بقیه وب سایت یا پلتفرم می باشد. که امروزه اکثر بازاریابان روی این روش حساب ویژه ای باز کرده اند طبق آمار بدست آمده در سال ۲۰۱۵ میلادی ۴٫۳ میلیارد دلار برای  ساخت این تبلیغات هزینه شده است.این ویدئو ها که در باره یک برند تجاری خاص می باشد دارای داستانی منحصربه فرد و جذاب می باشد. سایت youtube : بازاریابی ویدئویی در سال ۲۰۱۴ میلادی مورد توجه واقع شد و در سال ۲۰۱۵ شتاب بیشتری گرفت اکثر کاربران به دیدن ویدئو ها بیشتر علاقه نشان می دهند تا شنیدن و یا خواندن اطلاعات  سایت یوتیوب در سال ۲۰۱۵ میلادی یکسری کلاس های آموزشی برای برندهای معروف تجاری دایر کرد تا در آنجا با آموزش های که می بیند خود صاحبان برند بتوانند ویدئوهای را تهیه کنند . چنین جریاناتی برای مشارکت برندها دریچه های نویی را می گشاید و دسترسی مستقیم به بازار تجارت و تبلیغات Millennial را برای آنها فراهم می سازد. ایجاد حس خوشایند: بر طبق تحقیقات انجام گرفته ویدئوهای که به افراد حس شادی و امیدواری می دهد مخصوصاً ویدئوهای  که به برندها این امکان را می دهند  تا سپاس و قدردانی مشتری هایشان را به نمایش بگذارند سریعتر منتشر می شود که این امر باعث افزایش تعداد مشتریان می باشد. بازاریابی بر طبق حوادث روز: reactvertising پیامی است که بازاریاب ها در پاسخ به حوادث جاری در جامعه در تبلیغات شان می گنجانند تا بدین وسیله افراد بیشتری را مخاطب تبلیغات خود قرار دهند. تکنیک Retargeting: تکنیکی است که با تعیین موقعیت های جغرافیایی تبلیغاتی را ارائه دهند که نیاز همه مشتریان را پاسخگو باشد. کلید Bookmark : اضافه کردن کلید Bookmark شبکه های اجتماعی یکی از روشهای مناسب برای  بالا بردن ترافیک سایت می باشد هر چقدر میزان ترافیک سایت بالاتر بود سایت دارای رتبه بهتری خواهد بود .در این روش برای بازدید کنندگان خود برای Bookmark  کردن وب سایت و محتوی وب در تمامی شبکه های اجتماعی قرار دهید. سایت تویتر : این ابزار بسیار ساده و مستقیم و بسیار موثر برای رساندن پیام وب سایت بر روی موتورهای جستجو می باشد. باید از این bookmark های اجتماعی و پیام رسان برای ارتقاء وب و بازاریابی آنلاین استفاده نمایید. باید مطمئن شوید تمامی جنبه های بازاریابی را در توئیت در نظر گرفته اید. محتوای وب، مقالات، ویدئو، داونلود pdf و غیره… تمامی اینها باید توییت شود.   استراتژی memes : Memes تصاویر ، یدئو ها، شعارها، تکیه کلام های هستند که حالت نمایشی و تقلیدی دارند برای انتقال مفهوم و یا یک ایده به کار می رود . نوشتن مقاله: یک ابزار بازاریابی انلاین بازاریابی مقاله می باشد  که در این امر می توانید از وب سایت های مختلفی مانند GoArticles/Ezinearticles یاری بگیرید. استفاده از نرم افزار وبلاگ wordpress : نرم افزار وبلاگ ورد پرس بسیار سودمند می باشد زیرا بر اساس اصول سئو بوده و بسیار موردپسند و به نفع موتور جستجو می باشد.این یکی از آسان ترین روشهای برای ساخت و طراحی سایت و اضافه کردن plug-ins سودمند و حتی مفیدتر می باشد. یک استراتژی بازاریابی اینترنتی استفاده از وبلاگ وردپرس به دامنهء اصلی برای تکمیل وب سایت اصلی می باشد. در ضمن مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مرتبط در آن استفاده نموده اید.

ابزار seoquake برای فایرفاکس:

این ابزار بهینه سازی وب سایت با ارزش، آمار حیاتی و ضروری وب سایت شما و آمار رقبای وب سایت شما را برای اطلاعات و آگاهی شما ارائه می نماید. این امر در بررسی گستردهء ارتباط بین شما و رقبای وب سایت تان و برای رقابت بهتر با آنها به شما کمک زیادی خواهد کرد.

در کنار بررسی رتبه بندی و میزان ترافیک در گوگل و ایندکس گوگل و سن و سابقه ی وب سایت، مهمترین آمار برای من تعداد SEMRush می باشد که این آمار تقریباً ارزش کلمات کلیدی و میزان ترافیک ماهیانه ی آنها در وب سایت شما را به اطلاع شما می رساند که بسیار مفید واقع می شود.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تهران، یوسف آباد خیابان اسد آبادی خیابان 37 پلاک 25 ساختمان دانیال طبقه 3 واحد 12،
09362122210